آب و هوا
اوقات شرعی

اخبار

پل میانگذر دریاچه اورمیه امشب به مدت یک دقیقه خاموش می شود

پل میانگذر دریاچه اورمیه امشب به مدت یک دقیقه خاموش می شود

نویسنده: خانم برقی صدقیانی/شنبه, 10 فروردین,1398/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
5/0

پل میانگذر دریاچه اورمیه همزمان با اجرای طرح جهانی "ساعت زمین" امشب (10 فروردین ماه ) -به مدت یک دقیقه  خاموش خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت خدمات شهری؛ پل میانگذر دریاچه اورمیه یکی از المانهای مهم اورمیه است که امسال به طرح " ساعت زمین" پیوست.

 هدف از این کار حرکت و همکاری جمعی جهانی برای حفاظت از زمین  علی الخصوص اعلام لزوم احیای دریاچه اورمیه، بزرگترین دریاچه شور ایران می باشد.

صندوق جهانی حیات وحش (World Wildlife Fund) طرح ساعت زمین را از سال ۲۰۰۷ برای نخستین بار در استرالیا اجرا کرد که با استقبال کم نظیر مردم سراسر جهان مواجه شد، به گونه ای که بیش از ۱۲۸ کشور جهان در این طرح مشارکت داشتند.

بر اساس این طرح در آخرین شنبه ماه مارس هر سال به مدت یک ساعت میلیون ها نفر از مردم جهان در ساعت 20:30 تا 21:30 با خاموش کردن چراغ های اضافی و با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی، مقابله با تغییرات آب و هوایی و کاهش آلودگی های زیست‌محیطی به صورت یک حرکت جهانی در طرح شرکت می کنند.ساعت زمین نخستین بار توسط روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در سال ۲۰۰۷، زمانی مطرح شد که ۲٫۲ میلیون نفر از ساکنین سیدنی اقدام به خاموش کردن چراغ‌های غیرضروری کردند.به دنبال این اقدام سیدنی، بسیاری از شهرهای دیگر جهان، این رویداد را به تصویب رساندند.


نخستین گرامیداشت ساعت زمین در ایران در سال ۱۳۹۰ و با خاموشی چراغ‌های برج میلاد در تهران انجام شد.
در سال ۱۳۹۱ تعداد بیشتری از شهرها سازه‌های معروف ایران به این حرکت پیوستند و افزون بر برج میلاد، برج آزادی تهران، سی‌وسه پل اصفهان، پل سفید اهواز و ساعت میدان شهرداری رشت نیز چراغ‌های خود را خاموش خواهند کرد.

سومین گرامیداشت ساعت زمین در ایران در سال ۱۳۹۳ و با مشارکت تعدادی از شهرهای ایران از جمله تهران،تبریز،اصفهان، پلدختر (به عنوان اولین شهر ایران در بین شهرهای غیر مرکز استان)، رشت و قم صورت گرفت. در تبریز، سیستم روشنایی کاخ شهرداری تبریز، به مدت ۱ ساعت خاموش شد.


پنجمین برنامه ساعت زمین در اورمیه امشب  10فروردین  سال 1398 با خاموشی چراغهای المان میانگذر دریاچه اورمیه اجرا می شود.

تعداد نمایش ها (563)/نظرات (0)

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

گزارش عملکرد

تست

آمار بازدید
دی ان ان