آب و هوا
اوقات شرعی

اخبار

غسال ها و مامور ین تدفین جایگاه اجتماعی ندارند(قسمت اول)

غسال ها و مامور ین تدفین جایگاه اجتماعی ندارند(قسمت اول)

نویسنده: خانم برقی صدقیانی/چهارشنبه, 03 دی,1399/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
4/0

💔من یک غسالم

من یک غسالم، محل کارم سالن تطهیر باغ رضوان است، همراه شهروندانم در غم انگیز ترین و سخت ترین لحظاتشان، همراه لحظه تلخ وداع عزیزان و جگرگوشه هایشان.

من یک غسالم و یک انسان دارای قلب و روح...

🫂و آن لحظه ای که جنازه ای را از دست عزیزانشان میگیرم تا غسل و کفن کنم و سپس دست همکار قسمت تدفین می دهم تا برای دفن ببرد، قلبم با دیدن شیون و ناله شهروندانم به درد می آید، لحظه ای که فریاد التماسهایشان را می شنوم " غساله تو رو خدا بچمو آروم بشور" ......"غساله تو رو خدا بگذار بیام برای آخرین بار پدرمو ببینم" ..." شما رو به ابوالفضل خاکش نکنین، مگه دین و ایمان ندارین" ..." بی ...پسرم رو خاکش نکنین، الهی بچه تون به روز بچش بیوفته"....

🗣 روحم هزار پاره میشه، چون روزی چند بار باید با این صحنه مواجه بشوم. یکی از فشار مصیبت ناله میکنه، یکی نفرینمون میکنه، یکی حمله میکنه و یقمون رو میگیره.

💘  بعضی ها میگویند عادت کردین!!!! (با صدای لرزان )همشهری؛ مصیبت، شیون و زاری و التماس های داغدار شهروندان و اینکه در جواب التماس هایشان و سوز شان کاری نتوانی بکنی، نمی شه عادت کرد. (اشک از چشماش به گونه غسال ۴۲ ساله غلطید و ادامه داد): بخدا نمی شه عادت کرد.

🥀۹ ساله غسال هستم و سه تا بچه دارم، فرزند بزرگم رشته کارشناسی حقوق میگزراند، هر روز قبل از تعطیل شدن کار روزانه می بایست مقدمات تغسیل ۱۰ میت برای فردا را مهیا کنیم .هر روز قرص اعصاب می خورم، هر روز در شهر اتفاقات خوب و بد و جالب و استثنایی رخ می دهد اما فقط اتفاقات مصیبت وار نصیب ما می شود.

🍂🍃روزی یک پسر بچه ۵'۶ ساله ای را غسل میکردم که بدنش در اثر گیر کردن به گاردان تراکتور در زمین زراعی چند تیکه شده بود، جنازه سر نداشت، پس از غسل و تدفین یکی از  اقوامشان که سرش را پیدا کرده بود آورد، حین غسل سر از لرزه بر اندامم افتاد.

🕶اما چیزی که بیشتر از همه من و همکارانمان را اذیت میکند، رفتار و دیدگاه شهروندان نسبت به یک غسال یا مامور تدفین است، چرا جایگاهمان در اجتماع باید آنقدر پایین باشد که بخاطر شغلمان در خواستگاری دست رد به سینه فرزندانمان بزنند. در مراسمات و جمعها از ما دوری کنند و فرزنداننان را به مضحکه بگیرند، به مهمانی دعوتمان نکنند و به خانه ما رفت و آمد نکنند. چرا؟...

تمامی درد و دل این غسال ریشه در عدم فرهنگ سازی دارد و گامی در راستای ارتقای وجهه اجتماعی این شغل مهم  برای جامعه که رسانه های جمعی, روحانیون, مداحان, نهادهای مدهبی و تبلیغات اسلامی, امر به معروف و نهی از منکر و ...سست تر برداشتند.

تهیه و تنظیم: ملیحه برقی صدقیانی

تعداد نمایش ها (373)/نظرات (0)

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

گزارش عملکرد

تست

آمار بازدید
دی ان ان