آب و هوا
اوقات شرعی

اخبار

افزایش 28درصدی آتش سوزی در تابستان سال جاری

افزایش 28درصدی آتش سوزی در تابستان سال جاری

نویسنده: خانم برقی صدقیانی/دوشنبه, 28 مرداد,1398/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
5/0

در چهار ماه اخیر 820 فقره آتش سوزی در کلانشهراورمیه و حومه روی داده است که نسبت به سال گذشته 28درصد افزایش داشته است.

مدیر عامل سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی در مصاحبه با روابط عمومی معاونت خدمات شهری با ارائه آمار آتش سوزی ها و عملیاتها ی سازمان گفت: در چهار ماه اخیر 820فقره آتس سوزی گزارش شده است که از این تعداد 633فقره آتش سوزی داخل شهری ، 111فقره آتش سوزی خارج شهری و نیز 76فقره آتش سوزی در روستاها اتفاق افتاده است که میزان عملیاتها نسبت به سال گذشته 28درصد افزایش داشته است.

ابراهیم شاد قوشچی علت افزایش 28 درصدی آتش سوزی های سال جاری را در افزایش میزان بارندگی ها دانست و ادامه داد: طی مرداد ماه در شهر اورمیه روزانه 20الی 25 فقره آتش سوزی گزارش می شود که این افزایش در طول پنج سال گذشته بی سابقه است.

وی تصریح کرد: سازمان آتش نشانی دارای  دو معاونت از قبیل معاونت عملیات و معاونت پیشگیری و آموزش است که این سازمان علاوه بر اطفای حریق ؛همیشه و همه جا آماده ارائه آموزشهای لازم برای اطفای حریق وآموزش استفاده از انواع کپسولهای نصب شده در ساختمانها ی بزرگ و آپارتمانها برای شهروندان هستند.

شاد قوشچی در خصوص امکانات این سازمان گفت: هم اکنون سازمان آتش نشانی از 10ایستگاه با 183 نیروی اصلی و حدود 40خودروی آتش نشانی در حال انجام وظیفه در راستای کنترل حریق اورمیه و حومه هستند.

وی با اشاره به تجهیزات موجود در سازمان آتش نشانی از قبل نردبان 52متری و 32متری گفت: ناوگان آتش نشانی همچنین مجهز به دو دستگاه موتورسیکلت مجهز جهت تردد در ترافیک وارائه خدمات ایمنی تا رسیدن خودروهای آتش نشانی می باشد.

شاد تاکید کرد: هوشمند شدن ساختمانها و مجهز شدن آنها به تجهیزات ایمنی  و نیز دریافت آموزشهای لازم ساکنین  جهت استفاده از تجهیزات ایمنی  نیاز مبرم امروز است.

این مقام مسئول اعلام کرد: نظارت و بازدید مرتب از محل های پرخطر، با اهمیت و پرجمعت از قبل بیمارستانها، هتل ها، بازارهای تاریخی، محل های تجاری، مسکنهای مهر، ساختمانهای بلند مرتبه، پمپ بنزینها، شهرکهای صنعتی و کارخانجات توسط بازرسان و کارشناسان برجسته معاونت پیشگیری صورت می پذیرد اما با این حال از شهروندان انتظار همراهی جدی با بازرسان را داریم.

مدیر عامل سازمان خدمات شهری و ایمنی خدمات شهری شهرداری اورمیه در پایان از شهروندان ساکن در ساختمانهای بزرگ و آپارتمانها خواست؛ نسبت به دریافت رایگان آموزشهای ایمنی ، استفاده از تجهیزات ایمنی و کپسولهای اطفاء حریق با کارشناسان آموزشی همکاری های لازم را داشته باشند

تعداد نمایش ها (569)/نظرات (0)

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

گزارش عملکرد

تست

آمار بازدید
دی ان ان