آب و هوا
اوقات شرعی

اسلایدر

پیام معاون

 



معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه

 


 



  •  
  •  

 

عوامل انسانی موجب بروز هر نوع بحرانی در کشور است/ بی رحمی انسان به طبیعت؛ خشم آن را به دنبال دارد

عوامل انسانی موجب بروز هر نوع بحرانی در کشور است/ بی رحمی انسان به طبیعت؛ خشم آن را به دنبال دارد

نویسنده: خانم برقی صدقیانی/شنبه, 24 فروردین,1398/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
5/0

 

دکتر علیرضا فلاحی، استاد دانشگاه دانشگاه شهید بهشتی تهران در سمینار یک روزه مدیریت بحران و بازسازی پس از سانحه که در ارومیه تشکیل شد؛ مهمترین عوامل برزو بحران را عوامل انسانی و دست درازی انسان به طبیعت دانست.

فلاحی در این سمینار به ارزیابی و آسیب شناسی منطقه آذربایجان در برابر وقوع سیل پرداخت و تصریح کرد: به طور کلی چرای بیش از حد مراتع، از بین رفتن جنگلها، فرسایش خاک، مرده بودن خاک، عدم لایروبی مسیر رودخانه ها، ساخت و ساز در بستر رودخانه ها عوامل مهم بوجود آمدن سیل به شمار می روند که تمامی این عوامل به اضافه دست درازی بدون کارشناسی به اکولوژی دریاچه ارومیه در منطقه آذربایجان بستر سیل، ریزگرد، خشکسالی، زلزله را تشدید می کند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه عوامل انسانی موجب بروز هر نوع بحرانی در کشور است؛ ادامه داد: احداث پل میانگذر ارومیه که موجب قطع شدن چرخه طبیعی گردش آب دریا چه، گرم شدن آب، افزایش بیش از حد میزان تبخیر آب دریاچه؛ و به دنبال آن خشک شدن دریاچه؛ منطقه را با بحرانی جدی مواجه کرده است.

این سمینار که در سالن برق شهرستان ارومیه برگزار شد؛ محوراصلی سمینار شامل بحران، انواع بحران، عوامل بحران، مراحل مدیریت بحران و اقدامات قبل، حین وپس از بحران با اولویت سیل و سیلاب مورد بررسی قرار گرفت.

بر پایه این گزارش،  دکتر سحابی معاون خدمات شهری ، دکتر شاد قوشچی مدیر عامل سازمان ایمنی و آتش نشانی، و کارشناسان خدمات شهری در این سمینار حضور یافتند.

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه: بی رحمی انسان به طبیعت، خشم آن را به دنبال خواهد داشت

سحابی ، معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه در حاشیه این سمینار در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی با تایید سخنان دکتر فلاحی و با مهم شمردن مدیریت پیشاز وقوع بحران تصریح کرد: در شهرستان اورمیه پیش از شروع بارندگی های شدید اکیپ خدمات شهری شروع به لایروبی کامل کانالها و رودخانه ها کرد وطی جلسات مدیریت بحران  محل های حادثه خیزتوسط کارشناسان شناسایی و عوامل خطررفع شد، در نتیجه در هنگام شدت یافتن بارش در این شهرستان خوشبختانه با کوچکترین مشکلی مواجه نشدیماین مقام مسئول در پایان اعلام داشت: از بین بردن پوشش گیاهی مراتع در اثر چرای بیش از حد، بریدن درختان تنومند که جذب آب 10 برابری نسبت به نهال دارند و کاشت نهال به جای آنها و صدها عامل ریز و درشت دیگر موجب خشم طبیعت می گردد و فقط تو صیه می کنم " با طبیعت مهربان باشیم چرا که بی رحمی و نامهربانی با طبیعت، خشم آن را به دنبال خواهد داشت" .

تعداد نمایش ها (607)/نظرات (0)

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر







آب و هوا

اوقات شرعی

آمار بازدید
دی ان ان