آب و هوا
اوقات شرعی

اسلایدر

پیام معاون

 



معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه

 


 



  •  
  •  

 

در مراسم گرامیداشت هفته درختکاری عنوان شد؛ هر شهروند ارومیه ای، یک درخت

در مراسم گرامیداشت هفته درختکاری عنوان شد؛ هر شهروند ارومیه ای، یک درخت

شهردار ارومیه گفت: هر یک از 700 هزار نفر شهروندان ارومیه ای باید یک اصله درخت به نام خود داشته باشد تا تضمین کننده حیاتش شود.

نویسنده: خانم برقی صدقیانی/شنبه, 23 اسفند,1393/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

 «محمد حضرت پور» در مراسم گرامیداشت هفته درختکاری که در خیابان رودکی، ابتدای خیابان حسن نژاد برگزار شد، افزود: مسئولان سازمان فضای سبز شهرداری ارومیه بعد از منطقه بندی شهر، درختان سبز شهر را شمارش و نسبت به جمعیت هر محله  محل هایی را برای کاشت درخت شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه محل قرار گرفتن درخت هر شهروند از طریق پیامک به وی اعلام می شود، ادامه داد: به این ترتیب هر شهروند مسئول نگهداری و مراقبت از درخت خود می شود و به مرور زمان نگهداری و کاشت درخت تبدیل به یک رسم نیکو خواهد شد.

وی به بهره برداری 4 پارک محله ای در روز طبیعت سال 1394 اشاره و اضافه کرد: پارک محوطه آرامگاه مرحوم عرب باغی در محله صمدزاده که کارهای ثبتی آن انجام شده و درختکاری آن در هفته جاری انجام می شود، پارک 3 هکتاری محمد رسول الله در منطقه کشتارگاه، پارک شهید ذاکر به مساحت دو هکتار در خیابان شهید ذاکر و پارک طلاییه واقع در روبروی موزه دفاع مقدس در این روزها به بهره برداری می رسد.

حضرت پور با بیان اینکه افتتاح این پارک ها در روز شوراها خواهد بود، افزود: شورای شهر به مقوله فضای سبز اهمیت زیادی می دهد و کمیسیون ویژه ای برای این امر اختصاص داده است. به همین علت روز شورا را در سال 94 را با نام روز سبز نامگذاری می کنیم و امیدواریم در آن روز شاهد افتتاح یک هکتار فضای سبز به نیت هر یک از اعضای شورای شهر باشیم.

وی همچنین از تلاش برای مکان یابی پارک جنگلی شهدا در ارومیه خبر داد و گفت: به نام هر شهید ارومیه یک درخت کاشته و پلاک کوبی می شود و در نهایت 3300 درخت به نیت شهدای ارومیه کاشته می شود.

حضرت پور همچنین از آمادگی شهرداری ارومیه در صورت همکاری منابع طبیعی استان برای کاشت 22 هزار درخت به نیت شهدای استان خبر داد.

وی در ادامه گفت: اگر درختان و جریان هوایی که ایجاد می کنند نباشد انسان دچار دشواری های زیادی می شود و جا دارد که برای آن روز و هفته گرامیداشت در نظر گرفته شود. هر چه درختان و فضای سبز را گرامی می داریم، زندگانی بهتر در انتظار همه ما خواهد بود.

شهردار ارومیه از دست اندرکاران فضای سبز شهر اعم از مدیران و مسئولان، پیمانکاران، مهندسان، مشاوران و کارگران که عملکرد جهادی در زمینه فعالیتی شان داشتند تقدیر کرد و افزود: نام آنها در تاریخ ارومیه ماندگار خواهد شد.

 

وی تشکیل کمیسیون خدمات شهری شورای شهر را به خاطر اهمیتی دانست که اعضای شورا برای این موضوع قایل بودند و توضیح داد: شهر و شهرداری ارومیه در سال جاری به عنوان شهر موفق در عرصه فضای سبز دست یافت که این موهبت مرهون لطف و همکاری مردم است.

بر اساس این گزارش در این مراسم شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر  ارومیه و تنی چند از  مسئولان استانی حضور داشتند و در پایان نهالی از طرف شهردار و مسئولان حاضر در مراسم در این منطقه شهری ارومیه غرس شد.

تعداد نمایش ها (1168)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر







آب و هوا

اوقات شرعی

آمار بازدید
دی ان ان