آب و هوا
اوقات شرعی

اسلایدر

پیام معاون

 



معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه

 


 



  •  
  •  

 

برگزاری رویداد جهانی ساعت زمین 2015

برگزاری رویداد جهانی ساعت زمین 2015

نویسنده: خانم برقی صدقیانی/یکشنبه, 09 فروردین,1394/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
4/0

بسمه تعالی

 

(ساعت زمین) یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت(WWF) است و در آخرین شنبه ماه مارس هر سال برگزار میشود. خانواده ها و کسب و کارها با خاموش کردن چراغ ها و سایر دستگاه های الکتریکی غیر ضروری خود رأس ساعت 20:30 به مدت  یک ساعت آن را یادآوری میکنند. آرمان نخست این اقدام آگاهی در باره تغییرات آب و هوایی کره زمین و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان است. این رویداد برای نخستین بار در سیدنی استرالیا توسط Leo Brunett و صندوق جهانی طبیعت(WWF) در حالی برگزار شد که نزدیک به 2.2 میلیون نفر در آن شرکت کردند و چراغهای غیز ضروری خود را خاموش کردند.

معاونت خدمات شهری شهرداری کلانشهر ارومیه نیز به عنوان یکی از شهرهای پیشگام در ایران، همچون 2 سال گذشته در این رویداد جهانی شرکت فعال داشت. در این مراسم که در مورخه 8/1/94 رأس ساعت 20:30 همزمان با 14 کلانشهرهای دیگر کشور برگزار گردید، برق روشنایی تندیس اسب بالدار واقع در بوستان دانشجو برای مدت 1 ساعت قطع شد. مراسم ساعت زمین 2015 ارومیه با حضور اعضای محترم شورای اسلامی شهر، مسئولین شهرداری و مدیریت محترم اداره حفاظت محیط زیست ارومیه، همچنین شهروندان و تشکلهای زیست­محیطی از ساعت 20 روز شنبه آغاز شد با انجام فعالیت­ هایی مثل روشن کردن شمع، هوا کردن بالن، فعالیت تشکلها در قالب فرهنگسازی و آموزش های زیست محیطی ادامه یافت و در نهایت با خاموش کردن چراغ روشنایی تندیس اسب بالدار به پایان رسید.

در حاشیه این مراسم نیز، محل خانه انجمن­های محیط­زیستی ارومیه واقع در بوستان دانشجو، با حضور مسئولین محترم شورای اسلامی و شهرداری ارومیه افتتاح گردید. خانه انجمن­های محیط زیستی ارومیه با همت و همکاری شورای محترم اسلامی شهر و شهرداری ارومیه، با هدف گسترش فعالیت سازمانهای مردم نهاد محیط زیستی و حضور گسترده­تر آنها در میان شهروندان، همچنین ارتقاء سطح فرهنگ حفاظت از محیط زیست طبیعی و شهری ایجاد شده و از این تاریخ در محل مذکور به فعالیت خود ادامه خواهد داد.     


تعداد نمایش ها (989)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر







آب و هوا

اوقات شرعی

آمار بازدید
دی ان ان